Unia Europejska a zanieczyszczenia powietrza

Według unormowań prawnych obowiązujących w Unii Europejskiej z roku na rok emisja spalin wydzielana przez pojazdy takie jak motorowery i motocykle ma być znacznie mniejsza. Wszystko za sprawą regulacji Euro 4. Niedaleka przyszłość w motoryzacji wskazuje, że będziemy korzystać z pojazdów wyposażonych w elektryczne gaźniki lub układ wytryskowy. Zniknąć mają też pojazdy dwusuwowe.

Implementacja prawa a ceny jednośladów

Czy wprowadzenie normy Euro 4 sprawi, że motorowery będą droższe? Nie musi to oznaczać wcale drastycznego wzrostu. W przypadku jednośladów o pojemności 50 ccm ceny mogą być maksymalnie wyższe o 15%. Poza tym podwyżka zamortyzuje się poprzez mniejsze spalanie. Specjaliści twierdzą, że niższe sumy będziemy płacić w przypadku kwot serwisowania. Motorowery z układami elektrycznymi są praktycznie bezobsługowe. Ich awaryjność także jest zdecydowanie niższa, co z pewnością spodoba się zwłaszcza młodszym kierowcom.

Uzasadnienie wchodzących w życie przepisów prawa

Nie da się ukryć, że homologacja zgodna z normą Euro 4 jest konieczna. Motorowery nie mogą być pojazdem zanieczyszczającym środowisko. Zagrożenie ekologiczne dotyczą bardziej jednośladów o większej pojemności silnika. Zmiany wprowadzone przez Unię Europejską przyniosą korzyści dotyczące zmniejszenia emisji spalin. Nie tylko powietrze zachodniej Europy będzie czyste, ale także te wśród państw członkowskich należących do krajów nadbałtyckich.